Groentje

Tijd voor het officiële babybezoek, want vlaggetjes in ziekenhuizen, da's nog niet voor echt hé.
Met een hoopje chirodames gingen we 'oooh's en 'aaah's lossen bij Aiko thuis.

Naast de gekochte cadeaus kreeg Aiko een eerste versie van een babyjurkje, gemaakt met deze gekregen hulplijn - dat boek had mij trouwens goed liggen, want ik heb de indruk dat het patroon van het jurkje aan de hals niet helemaal klopt - in een fris lentegroen.
Wetenschappelijk verantwoord gegokt voor de maat, dus hopelijk dartelt ze er deze zomer in rond.





Ten slotte kreeg Aiko er ook nog een labeldoekje bij, met bovenaan een strook voor geknisper. Bij gebrek aan professionele kreukfolie (bestaat dat?) opgevuld met repen ontvette chipszak. Niet slecht, maar ik zoek verder naar meer educatief verantwoord en lawaaierig materiaal.



Dat groentje slaat dus op mezelf, wat baby's en hun garderobe betreft. Compleet niet aan de orde voor mij en dus nul ervaring. Maar het zijn wel de ideale kledingstukken om te maken - klein, schattig en relatief snel klaar - dus ik denk dat ik mij daarin es ga verdiepen/verbeteren.

10 opmerkingen

  1. Voor een groentje helemaal niet slecht. Het jurkje is echt super schattig en het labeldoekje gecombineerd met een knispergedeelte ben ik nog niet tegengekomen. Erg origineel! Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief jurkje! En dat knisperding, dat vinden babies echt de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi mooi!
    Ik sta nog veel meer in bewondering, nu ik zelf ovenwanten aan het verprutsen ben.
    Ik blijf hier volgen voor meer van dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. als 'knisperding' gebruik ik van die folie die ze rond bloemen doen...
    heel leuk kleedje trouwens, ik zou dat boekje wel een willen lenen (als je het eens even kan missen)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bieke, ik zal het anders eens aan Wouter meegeven - maar ik denk wel dat jij al wat levels hoger zit dan de maaksels van Lotta Jansdotter.
    Wil jij mij anders even het patroon van de juni '10-rok uitlenen? Win-win :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jozefien,

    Deal :)

    ik maakte al twee keer dat wikkelzakje van Lotta Jansdotter (veel gebruikt voor Luna),

    En dat patroontje van dat A-lijn rokje geef ik eens mee, maar ik heb het uit de bib geleend en dus enkel maat 40 overgetekend... (de eerste heb ik langer gemaakt dan het patroon, de tweede (deze week op blog :) ) heb ik in de breedte zonder naadwaarde geknipt, omdat nr 1 iets te groot was). Ik hoop dat je iets met maat 40 kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Groentje

    wij vinden de cadeautjes heel erg mooi. Aiko begint haar hand te ontdekken, binnenkort kan ze misschien ook naar het labeldoekje grijpen. Spannend!We houden je posted wat ze ervan vindt en de fotosessie met het kleedje zal voor de zomer zijn.
    Heel erg bedankt!
    x
    Inke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben dol op groentjes!
    Altijd mijn ding :0)

    BeantwoordenVerwijderen