Rimpelloze oma


Geen maat en geen merk. Ik denk dat het zelfs handgemaakt was, tientallen jaren geleden. Geen flauw idee ook welke oma dit gedragen heeft, maar ze had wel een neus voor frisse prints.
Blauw-wit-rood blijft ook deze zomer een hit, dus dit oudje was ongetwijfeld toen al een fashionqueen.



Het werd dus hoog tijd om de rommelmarktbuit van september te verwerken. Voor een prikje gekocht trouwens, dit kleedje. Ik denk dat ik met dat budget in een gewone winkel amper de knopen had kunnen kopen. Nu kreeg ik er acht plus een heel kleed eraan. (Doopsuikerbolletjes zijn trouwens ideaal om knopen in te bewaren).



Hoewel het een grootmoeder met ruime omvang bleek, was het wringen om het hele patroon uit het kleed te krijgen. Enkel achteraan liep de print oorspronkelijk al door.





Eigenlijk is haar derrière dus mooier - het patroon loopt beter door - dus mag ze met haar meest flatterende kant showen. Compleet met paspel voor wat extra pit en in een anti-strijk/kreukloze stof. Dat hadden ze goed gezien, in de jaren stillekes.

9 opmerkingen

  1. Mooi! En dan ook nog voorveen fijne prijs. Daar worden we blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige rok, een geweldig omastofje! Keiknap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik val ook als een blok voor het omastofje, en rood, blauw en wit is altijd een topper en een blijver, dat bewijst dit omastofje als geen ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Tof stofje. Zo'n vondsten doe ik nu nooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt een prachtvondst geweest !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Heel tof gemaakt!
    Niemand die ziet dat dat een oma-stofje is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige vondst en je hebt er een heel mooi rokje van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen