Winters warm

Wat te doen als je maar blijft naaien en je eigen kleerkast echt wel té vol zit? Vul die van een ander!



Het mamaatje was de gelukkige :-). Een naaiende dochter blijkt toch wel handig te zijn, want ze vroeg en kreeg een winters warme jurk in een grof geweven stof. Die bleek trouwens nog niet zo makkelijk te vinden, net als de naam ervan. 

[La mama houdt het op bouclettestof, maar da's volgens mij echt geen deel van het klassieke stoffenjargon. Ik zou het eerder labelen als chanelstof. Klinkt toch ook een pak chiquer hé. Iemand het juiste antwoord?]

De stof zat gelukkig wel in het aanbod bij Artevelde in Gent en bleek heel populair: er zat maar 1,30 m meer over op de rol. De patroondelen schikken werd dus millimeterwerk. Uiteindelijk moesten alleen de mouwen aan stof inboeten en eindigden ze kort, terwijl een lange versie op het verlanglijstje stond. Maar met een warm wintertruitje en dito felle kousen is dat snel verholpen.




Het model komt uit Burda 10/2011 en is een jurk met twee figuurnaden over de hele lengte voor- en achteraan. Zes lange panden dus, met een kleine a-lijn langs onderen toe. Het ideale modelletje om mee te experimenteren qua vorm en stof. Ik weet dus al welk eentje er op mijn eigen to sew-lijstje zal komen. Maar niet voor er een extra kleerkast op mijn to buy-lijstje komt zeker :-)?

20 opmerkingen

  1. Oh zo schoon! Jouw mama mag boffen met zo'n dochter... Leuke schoenen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai knap seg !!! Hier ook net een jurk voor de mama gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hippe mama, met zeer hip kleedje! Knap weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet het mamaatje er content uit! Leuke jurk, echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig jurkje! heel sjiek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Awel ja, ferm, en ze staat er nog goed mee ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Ik zal deze maar niet tonen aan mijn moeder of ik mag ook achter 't masjien gaan kruipen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. pssst: als ge u echt niet kunt houden, ik heb nog geweldig veel plaats in mijn kleerkast hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een grappig modelletje met dat uitstaande rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is niet meer origineel als ik weeral 'wow' zeg... maar t is gewoon 'wow'. De stof, de durf en het naaiwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel knap gemaakt! Dat staat haar erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vrolijke mama heb jij ;) En wederom een prachtexemplaar. Ge zijt een genie, gij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zalig jurkje, dat patroon ga ik eens zoeken

    BeantwoordenVerwijderen