De rok met het kraagje

Een col claudine of een Peter Pan-model: niets dat nu een hogere hipfactor heeft dan kraagjes. In alle soorten en maten bij bloesjes of jurken, dus waarom ook niet bij een rok? 



Het juni '10-patroon stond model voor mijn hersenspinsel. Ik tekende aan de tailleband twee extra golfjes die ik accentueerde met gele paspel, omvouwde en met twee gele kringloopknopen vastnaaide. 


Meer was er niet nodig om mijn rok - met wat verbeelding uiteraard - van een hip kraagje te voorzien. De stof komt van cozette en is van hele goeie kwaliteit, vind ik. Stevig en degelijk, zodat er zelfs geen voering nodig was. 




Conclusie: niet mis voor een eerst experiment. Maar misschien is er nog eens een deel twee nodig, met een iets minder drukke stof en meer contrast tussen stof en paspel? Of met geaccentueerde zakken erbij, zoals dit?



Door de hogere tailleband is niet echt meer een heuprok maar eerder een taillemodel. Niet iets wat ik altijd kan verdragen eigenlijk. Wil ik de knopen liever niet zien, dan kan de t-shirt er perfect boven laten vallen. Zoals netjes gedemonstreerd met het homemade t-shirt dat ik kreeg van Hendrikje (dikke merci!)



Met mijn stikjesliefde in het achterhoofd flockte ze een roze detail op de rug, niet toevallig in het roze. Mijn nagels waren dan ook niet zomaar in dat kleur gelakt :-).


(Met dank aan de avondzon voor de levendige kleuren)

15 opmerkingen

  1. Superrokje en verliefd op dat strikje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe knap is dat! En merci voor de mooie t.shirt foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél origineel! Eentje om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, superleuk! Ik denk dat ik dat idee ga pikken :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn dat hier weer schoon foto's! Welk anoniem talent legt u steeds weer vast voor de lens?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk!! Ik zou het kraagje zelfs wat groter durven maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ga met Riet akkoord, jij bent een trendsetter. Ik denk inderdaad dat ook in een effen stofje dit detail voor een supermooi accent zorgt, love it!

    BeantwoordenVerwijderen