Nazomergezwier

Kleedjes genoeg, maar niet van het type 'zwier en luchtig'. (Of hoe ik toch maar een excuus vind om de volle kleerkast te verantwoorden)


Met anderhalve meter bloemen van het Stoffencircus - waar ik in mei met mijn fiets naartoe kon - maakte ik een kleedje uit de Burda van februari 2011. Vooral de halslijn vond ik heel mooi. Eenvoudig en met een aangeknipt minimouwtje. Het zwieren temperde ik wat door minder stof te rimpelen dan voorgeschreven, maar dat was vooral ook omdat anderhalve meter stof heel beperkt bleek.


Een beetje met risco dat het nogal kinderlijk is - zeker met de gouden bias onderaan die matcht met mijn sandalen - maar het is wat het is. En dat is vooral een zaligheid om te dragen.





37 opmerkingen

  1. Wauw, supermooi! Niks te kinderlijk, ik zou dit kleedje meteen kopen in de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moh nee gij niets kinderlijk! Heerlijke jurk is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als dit al onder de noemer 'kinderlijk' valt, zou ik driekwart van mijn kleerkast zo kunnen omschrijven! Een tof kleedje, dat ik zo in laatstgenoemde zou willen hangen (die ook overvol is. Maar iets romantisch, dat hing er nog niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kinderlijk? Ik vind het heel erg vrouwelijk! Inderdaad met een prachtige halslijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik onthoud : een zaligheid om dragen (én om naar te kijken !)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig stofje! En ik vind de jurk ook erg mooi gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi!
    En niet alleen die halslijn... die rugsluiting ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai zo schoon, dat patroontje moet ik ook eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ideaal kleed voor deze nazomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De halslijn is tof, maar die rugsluiting is pas echt instant love.
    Ik pin!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog zalig zomers, en ik volg Piepow haar mening hierboven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oohhh, heel mooi. En wat is die rug zalig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het prachtig! Lekker zwieren maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schoon kleedje. En die gouden paspel maakt het helemaal af. Verre van kinderlijk. Gewoon romantisch en vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw wat een mooi kleedje.

    Ps: ik heb jou genomineerd voor de liebster award

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh nee, niet kinderlijk. Eerder romantisch, of zomers, of liefelijk, of zalig , of een blijvertje of ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Krijg er meteen een zomers gevoel van! Ik vind het ook niet kinderlijk. Het modelletje is super! De uitvoering natuurlijk ook, zoals we van jou gewend zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je staat er prachtig mee.. Absoluut niet kinderlijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een stofje waar ik niet meteen naar zou grijpen maar het kleedje is gewoonweg super. En die rugsluiting <3

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super mooi! Prachtige kleur die jurk! En idd, die sluiting <3

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Amai wou da ik zo eentje Had! Super mooi stofke en model

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel leuke jurk...en ik ben meteen verkocht voor die toch-net-niet-open-rug ...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Amai, dat is mooi!! Had ik nog niet gezien. Puik werk!

    BeantwoordenVerwijderen